Onderwerpen binnen :

Vanaf versie 8.5 is het mogelijk om gebruik te maken van de [Objecten rapportage (Excel)] tool. Hiermee is het mogelijk om een Excel uitdraai te maken vrijwel alle invoeren gegevens en resultaten van meerdere objecten tegelijk. De tool is te vergelijken met [Rapportage (Excel)] tool. Alleen kun je daarmee slechts een rapportage per object uitdraaien en hiermee kun je dat voor meerdere objecten uitdraaien. De [Objecten rapportage (Excel)] tool is te vinden onder tabblad [Rapportages]. De [Objecten rapportage (Excel)] tool kan bijvoorbeeld toegepast worden voor het analyseren van de voorraad voor zowel intern gebruik (energiebeleid) als voor extern gebruik (audits).

Indeling rapportage

De objecten rapportage heeft een vaste indeling waarbij eigenlijk alle kolommen en velden altijd in dezelfde volgorde geëxporteerd worden, ook indien velden niet relevant zijn. Hierdoor zijn allerlei verschillende rapportages van verschillende complexen gelijk een indeling. Dit is gemakkelijk voor de gebruiker om in Excel reeds elke keer dezelfde handelingen eenvoudig kan verrichten.

De gegevens van de rapportages zijn verspreid over verschillende tabbladen, elk scherm van assets heeft een toegewezen tabblad.

De eerste twee kolommen van elk tabblad zijn  het zelfde. De eerste kolom is een combinatie van postcode, Huisnummer, toevoeging en volgnummer (P_H_T_V) en de tweede kolom is de objectnaam, zodat inzichtelijk is welke gegevens bij welke objecten horen

Indien u de rapportage in Excel filtert of sorteert zorg dan dat u dit doet over alle tabbladen van de rapportage, zodat de volgorde van objecten op elk tabblad gelijk aan elkaar is.

 

PHTV opsplitsen om beter te sorteren

Stappenplan


1: Open objecten rapportage(Excel)
2: Selecteer de gewenste objecten
3: Opslaan als
4: Exporteren
5: Wilt u het bestand openen
6: Rapportage opent in Excel

Terug naar Rapportages