Als jouw organisatie gebruikmaakt van de Vabi Elements software, vind je hieronder de stappen die gevolgd moeten worden. Op deze pagina leggen we uit wat je als organisatie de komende periode, tijdens het migratieproces, kunt verwachten en bieden we een overzicht van de stappen die je moet doorlopen zodra je je account succesvol hebt afgerond.

Gebruik je meerdere Vabi-softwarepakketten? Dan raden we aan om de stappenplannen in de aangegeven volgorde te doorlopen. Volg uiteraard alleen de stappen die relevant zijn voor de softwarepakketten waar je gebruik van maakt.

  1. Vabi EPA
  2. Vabi Uniforme Omgeving (UO)
  3. Vabi Elements 
  4. Vabi Assets Energie

 

Wat verwachten we de komende periode van jou?

Hieronder vind je een overzicht van het aankomende proces en wat we van jou als gebruiker verwachten:

Stap 1: Elements updaten
Zorg dat je minimaal versie 3.12 van Elements gebruikt.

Stap 2: Account afronden
Op het e-mailadres dat bij ons bekend is, ontvangt de technisch contactpersoon een e-mail om zijn account af te ronden. Het is belangrijk dat dit account zo snel als mogelijk wordt afgerond. Met dit account kun je inloggen in het nieuwe klantportaal van Vabi.

Stap 3: Medewerkers uitnodigen (indien van toepassing)
Zodra je account is aangemaakt, dien je zo snel als mogelijk alle accounts aan te maken voor alle gebruikers die met onze software werken of moeten gaan werken. Elke gebruiker kan straks met zijn eigen persoonlijke account gebruik maken van onze software. (zie handleiding)

Zorg dat je alle actieve gebruikers binnen 3 weken na het afronden van je eigen account hebt uitgenodigd. Na deze tijd is het niet meer mogelijk om de software te gebruiken met een licentiebestand.

 

Mijn account is afgerond

Op het moment dat je een mail ontvangt dat je account succesvol is afgerond, heb je toegang tot het nieuwe klantportaal. Daarna is het van belang om de onderstaande stappen te doorlopen

Stap 1: Wijs een licentie toe voor Elements
Om met je nieuwe persoonlijke account in te loggen in Elements, moet je eerst zorgen dat een licentie is toegewezen aan je profiel. Meer informatie over het toewijzen van een licentie is te vinden op de support pagina.

Stap 2: Meerdere gebruikers (indien van toepassing)
Indien er meerdere personen van jouw organisatie werken met Elements, verzoeken wij je om zo snel als mogelijk voor elke medewerker een account aan te maken. Op het gebruikersoverzicht van het klantportaal is een blauwe knop aanwezig om een gebruiker uit te nodigen voor jouw organisatie. Als je hierop klikt, moet je het e-mailadres van deze gebruiker invullen kun je direct een actieve licentie aan deze gebruiker toewijzen. De gebruiker ontvangt een mail om zijn of haar account af te ronden. Zodra dit account is aangemaakt heeft deze gebruiker toegang tot zijn eigen profiel in het klantportaal en kunnen zij in de Vabi software inloggen met dit account.

We begrijpen dat veranderingen aan de gebruikerservaring vragen kunnen oproepen, maar we willen benadrukken dat deze veranderingen een positieve stap zijn naar een meer gebruiksvriendelijk en efficiënt platform. We waarderen je geduld en samenwerking tijdens deze overgangsperiode.

Als je vragen, opmerkingen of feedback hebt over deze wijzigingen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan klaar om te helpen en eventuele zorgen weg te nemen.


Terug naar Migratie nieuwe klantportaal